December 11, 2010

Langit maghrib dan perempuan tua

2 terconteng



Perempuan tua itu sedang duduk memandang langit maghrib.

merah jingga.

Burung-burung terbang pulang ke sarang.

ramai-ramai.

........

Terlukis sebuah rindu di wajah tuanya.

Walau disembunyi.

Terlakar sepi pada muka tuanya.

Jelas.

Rindu itu sakit. Sepi itu sakit.

Apa lagi yang tinggal untuknya, selain anak dan cucu.

Apa lagi harapan si tua itu, selain anak dan cucu.

Apa lagi sandaran untuknya, selain anak dan cucu.

Ada tapi jauh.

Ada tapi seperti tiada.

Kasihan si perempuan tua itu.

Kasihan.

.....Itu rupa hari tuanya.

Entah bagaimana rupa hari-hari tua aku.


Terus berbisik pada Tuhan. Semoga baik-baiklah semuanya.


Aku dan kau, akan merasa hari-hari tua, itupun kalau hidup berlangsung panjang, itupun kalau yang di atas mengizinkan.


James Morrison, hujan dan menulis

1 terconteng


Menulis.

Aku tidak pasti aku menulis kerana apa. Yang jelas, apabila ada rasa yang bermain-main aku akan menulis; kecewa, rindu, sakit, mual, benci, buntu dan segala macam rasa. Menulis memberi celah kepada aku untuk melayan perasaan (tadi) dan fikiran. Dan ya, menulis mula membibitkan keterujaan dalam diri aku. Belum tahap kegilaan melampau.biasa-biasa. Justeru, menulis dapat memuaskan rasa keterujaan. Tambahan, apabila baru menemui perkataan atau jorgan baru, perasaan untuk bereksperimentasi dan mempraktis membuak-buak.

Dan, oh,hujan.

Biarlah, sudah musim bah.

Menulis bertemankan James Morrison sungguh damai waktu hujan begini,oh!

Dan, aku hanya picisan. Menulis adalah satu perkataan yang terlalu mahal untuk dipadankan dengan manusia yang biasa-biasa; seperti aku.

Hujan...perlu neskafe panas.



November 27, 2010

Orang dan isi cakap

3 terconteng

Kau,kalau buruk,orang tak pandangla kau tu.

Kau,kalau merempat,orang jeling je kau.

Kau,kalau bekas penjahat,orang tak percaya kau.

Kau,kalau dulu pakar putar alam,orang dah tak percaya kau sampai mati.

Kau,kalau tak sekolah tinggi ,mana la orang nak sanjung kau.

Kau,kalau setakat gaji lekat celah gigi,orang tak berapa nak buka mata tengok kau.

Cakap-cakap orang yang macam kau orang,orang tak berapa nak endah.

‘alah,dia tu sekolah pun tak tinggi,boleh pakai ke cakap dia,apa laa sangat dia tu’

‘eleh, bekas lalok macam dia,boleh percaya ke ?’

‘orang tua tu,apa tahu? mana pernah pegi sekolah’

‘dia tu kan, anak-anak dia bukan baik,rosak semua,pandai pulak nak nasihat orang.’

Kau kena sempurna,luar dalam,poket tebal baru boleh bagi nasihat dan cakap-cakap – seolah-olah begitu yang mahu disampaikan.

Ini salah satu contoh ketidakadilan; ketidakadilan sosial-menghukum dan menilai orang yang bercakap, bukan isi percakapannya. Sebagai contoh; orang yang tidak berpelajaran tinggi bercakap dan memberi kata nasihat, kita tidak fokus kepada cakap-cakapnya, tapi kita akan fokus (mempersoalkan) terhadap ‘siapa dia’.

Aku pun bukan baik. ego tinggi macam langit. tapi baru tersedar dan sentiasa ingat ini untuk hari-hari mendatang.

Analogi: Anak ombak dan tulisan

1 terconteng

Aku tak mahu cerita aku dan kau jadi macam anak ombak dan tulisan di dada pasir.

Kau tahu kan?

Kau pernah pergi ke pantai?

Pernah tulis atau conteng apa-apa kat pasir pantai?

Aku bagitahu kau, tulisan yang kau tulis di pasir pantai mana pernah lama.

Anak ombak akan datang dan gigit semua tulisan kau.

Dan bawa pergi.

Hilang.

aku tak mahu aku dan kau jadi macam tu.

Aku tak mahu memiliki kehilangan.

.......

Sebab aku sayang kau.

Semua tentang kita kedap di sini;hati.

Ulang tulis - aku sayang kau (senyum).

--- Kau pernah dengar suara angin?

June 20, 2010

soalan ni buat aku....

4 terconteng



'dah keje?' ada orang tanya.

'dah', aku jawab.

'keje apa?' orang tu tanya lagi.

'jadi suri,' aku jawab lagi.muka satu sen.

orang dah mula tanya soalan tu.haih.
soalan ni atau yang lebih kurang (tapi versi lain) buat aku... malas nak keluar rumah.






June 19, 2010

adik oh adik

4 terconteng
'akak,ajar keje sekolah,'adik aku keluar suara.

tu,pagi tadi dia bising-bising mintak ajarkan.
esok dah sekolah.
bagus punya adik..
bertimbun keje sekolah,esok nak sekolah baru mintak ajar.
awal-awal tanak suruh.
elok sangat.


memang bagus,elok diamalkan selalu.ahah!


May 18, 2010

pulang ke pangkuan ketiak mak

2 terconteng
sekejap lagi,matahari muncul,aku pulang
pulang ke pangkuan ketiak mak
tinggalkan semua di sini
tapi, kenangan-kenangan aku bawa pulang
pahit
manis
semua aku simpan

o.k, dah.babai...

May 15, 2010

soalnya dia

3 terconteng



Dia memang begitu

di luarnya jelas seperti tidak kisah
tapi jauh terdasar,dia punya hati raung
dia cuma malas berdebat membuat onar
ah,bukan ada siapa kisah soalnya dia,
fikirnya,
buang karan.
lebih untungnya diam,muhasabah.

teringat dia akan sepotong ayat temannya,'persetankan orang disekeliling kau,mereka tak kisahkan kau,abaikan! tapi ingat wahai sahabat, Sang Pencipta tak pernah lupakan kau!walau sedetik!'

..dan dia teguh dengan ayat itu.




May 14, 2010

kisah kita sudah tamat

2 terconteng


sayu giler saat jari menaip entry ni. pulak sambil layan lagu-lagu leleh.malam dah sunyi.dah tak ramai yang ada kat sini.lagi beberapa hari je lepak kat sini.tempoh tiga tahun dah expiry.







Jabat tangan ku, mungkin untuk yang terakhir kali
Kita berbincang, tentang memori di masa itu
Peluk tubuhku, usapkan juga air mataku
Kita terharu, seakan tiada bertemu lagi

Bersenang-senanglah,
kar’na hari ini akan kita rindukan,
di hari nanti,
sebuah kisah klasik untuk masa depan
Bersenang-senanglah,
kar’na waktu ini akan kita banggakan,
di hari tua, wo~…

(sebuah kisah klasik,so7)



aku pasti rindukan hari-hariku di sini.tiga tahun di sini banyak mengubah pandangan aku tentang dunia.dan juga manusia sekeliling.terima kasih kawan-kawan untuk segala yang dikongsi.episod baru bermula...




May 04, 2010

rindu bau tangan dapur dia

2 terconteng
ini cerita rindu

rindu teramat
rindu
katanya suatu masa dulu,'ma halalkan setiap titis susu dan apa pun'.'halalkan.selalu'.
selalu.
usai kata wanita agung itu, air jernih berkolam...

terdiam.

rindu bau tangan dapur dia
wanita yang hampir separuh abad
ila balik nanti masak sedap-sedap,ya?
ah,rindu menggila!

May 03, 2010

apa?

1 terconteng



ah,relevan?
apa?

kau fikir relevan kau saja?
relevan aku??

April 07, 2010

ber.hen.ti

2 terconteng


...dan cukup. itu cukup.
plis
plis pergi.

dan jangan pernah kembali.

March 23, 2010

sememangnya

4 terconteng



aku tak sempurna
kau pun sama
kalau kau sempurna,
kau bukan orang.


March 21, 2010

sampai tuhan bilang ya

1 terconteng
aku benci
benci bila harap tinggi,bila harap jauh
nanti kecewa datang
paling benci
bila rasa itu datang
lagi dan lagi

takut

kerna nanti
luluh meneman.
biar kosong. sampai tuhan bilang,ya.



March 16, 2010

walau jauh

5 terconteng


baru saja tadi, setelah sekian lamawaktu, kerana facebook aku dapat 'jumpa' balik kawan-kawan zaman sekolah

tenggelam sekejap

sungguh...

tenggelam bersama ingatan-ingatan dulu

mereka jauh. sungguh.aku rindu. rasa mahu bekukan waktu itu.jangan biar lepas.
mereka pernah jadi sebahagian dari aku. masing-masing rasa waktu itu.
benci.geram.sayang.marah.dengki.suka.cinta.kawan.rajuk.rajin.malas.gagal.berjaya.

semua lah.

yang paling berbekas, ponteng kelas.
nakal.
sembunyi dalam loker. ponteng prep.
nakal lagi.
kena rotan.
biasa la tu.dah nakal. mesti kena rotan.

semua dah berubah. dah lain. dia ke Aussie.dia tu ke Indon.dia lagi sorang ke Egypt. dia lain pulak ke Sheffield. jauh.
insyaallah. berjaya.

sungguh. tenggelam.
ada yang dah nikah.tunang. akan nikah.akan tunang. ada baby.akan ada.
dah kerja.belum kerja.sedang belajar. sambung belajar.

kawan, walau apa pun, korang tetap kisah aku. pernah.
banyak mengajar. dewasa.

aku tak lupa.

terima kasih.

walau jauh.








March 15, 2010

aku terima...

8 terconteng


...tapi andai sudah tidak

kalau sudah dikata tuhan tidak,
maka
tidaklah.

aku terima..



March 14, 2010

tekan.ditekan.tertekan,menekan-nekan

4 terconteng
ok.sekarang aku di zon selesa. dua hari bayar hutang tidur.seminggu bersengkang mata menahan lena menaip tesis untuk projek tahun akhir.fine, masa tu memang stress!

mahu teriakmelolong mintak tolong sapa masa tu? menyesal, uh?
memang.
salah sendiri. sendiri mahu ingat lah.
kan?

perlu berterimakasih kepada tekanan sebab buat aku jadi rajin untuk seminggu.

baru nak masuk cerita.
sapa kata tekanan tu tak baik?sapa kata tekanan tu tak perlu? sapa kata?


tanpa tekanan, aku akan sentiasa goyang kakibontot 24/7
tanpa tekanan, aku tak kan pernah pikir cara nak lepas dari tekanan tu.
tekanan tu bagus sebab jadikan aku kuatgagahperkasa
tekanan tu baik sebab bolehkan aku aplikasikan ilmu psikologi

kalau aku tak tertekan, aku tak akan pernah tahu rasa di tekan-tekan.

kalau tak ada tekanan, aku tak pernah tahu upayamampu aku redah tekanan tu.

tekanan buat aku menggunakan sel-sel otak yang memang fungsiciptanya untuk berfikir.

fikir dan fikir.

tekanan beri aku ruang untuk tertekan.
ya.

tekanan jadikan aku kreatif.
kreatif selongkarcari pilihan-pilihan untuk terus survive!

oh yeah,servaif!




March 13, 2010

kalau

4 terconteng
kalau tidak wujud perkataan kalau
kalau perkataan kalau tidak pernah ada
kalau...
kalau
ah, gilor.

kalau dari lama dulu aku rajinkan tulang taip intro dan literature review...
dah tak payah korbankan waktu tidur bersama beruang...
kalau dari lama dulu aku siapkan intro dan literature review..
tak susah-susah tak tidor sampai pagi seminggu
kalau dari dulu aku rajin...oh.semuanya dengan kalau..


kalau perkataan kalau tidak ada
tidak akan pernah aku menyesal semua kesalahan bodoh ni
sapa kata perkataan tu tak boleh guna??

cuma
cuma terpulang kepada individu bagaimana melihat betapa fleksible nya perkataan kalau tu.
'kalau' buat aku menyesal kesalahan2 bodoh.

tidor tak ingat dunia macam beruang
emosi macam budak saiko
lepaksantai macam dah habis study
guling2 macam sedang bulanmadu

'kalau' buat aku sedar yang dah terlambat.
bukannya menyesali takdir2 lampau.


ah, kalau..

March 12, 2010

episode kawan

3 terconteng

orang semacam mana kamu panggil kawan?

selisih dan senyum
setiap kali

sekadar itu , itu kawan?

hari kamu suka ria
dia datang dekat
tumpang sama, itu kawan?

hari kamu senang
dia rapat kamu
rasa sedikit senang kamu, itu kawan?

hari kamu dapat gaji
dia mula sendeng
ada maksud, itu kawan?

....dan semua pergi selepas itu

atau

di waktu kamu butuh wang, dia kasi pinjam
itu kawan?

kamu senggugut
dia belikan dadah pink
itu kawan?

hari kamu mendung hitam
dia hampiri
usir awan hitam, itu kawan?

semua orang semacam itu aku labelkan kawan
ertinya, kawan ada dua
kawan susah
kawan senang

kawan susah tu yang susah nak temui.' cukup' kalau punya satu.
kan?

kawan susah,
pinjamkan bahu untuk tangis,
pinjamkan telinga utuk dengari
itu cukup..
lebih dari cukup



oh,
~ini skandal~



March 11, 2010

Dia dan hari-hari

1 terconteng


kamu percaya takdir?



biar aku jawab,aku percaya
aku percaya sebab aku ada tuhan
Dia yang tidak pernah lupa beri aku udara hari-hari
sehingga sampai waktunya tidak ada lagi

hari-hari.
terima kasih Tuhan.
Tuhan,yang paling segala
yang paling layak




March 05, 2010

saya suka main2

3 terconteng

abaikan gambar ini
cuba teka di manakah saya?


bukan nak ulas pasal gambar di atas. tapi nak hurai sikit je.itu gambar kami. (kami-ahli2 botani untuk masa akan datang)

dah jam 4 pagi. (sila nyanyi lagu 4 in the morning) haih!
mengarut aja!
mata belum mahu katup.
ulangkaji perlakuan organisasi (aka OB) belum selesai pun satu chapitre.
tangan ni pulak gatal main tekan2,klik2 belog.
bukan belog aje, pesbuk, tagged etc. (adeihh)
memang tak selesai kalau macam ni.


dah!
sila sambung ulangkaji.
kata mahu pandai.





lainkali datang lagi.




February 27, 2010

eskep

6 terconteng



momen-momen indah itu sekejap
seperti kentut
dan
seperti meneguk kopi panas
maka,
aku putuskan
biarlah momen-momen indah itu,
terpendam
dengan harapan
ia berlalu pergi


kadang-kadang, aku eskep

kerana aku tahu, kenyataan itu menyakitkan

walau pada hakikatnya
berat...




February 24, 2010

mencipta angan

2 terconteng
aku baru sedar satu perkara.dan....aku sedang sesat dalam mencari.aku manusia tipikal yang kadang2 terkeluar dari batas ruang lingkup dimensi. dan seakan baru sedar, bahawa sedang tersesat dalam dimensi yang salah! sudah banyak kali di hitung-hitung, yang pada dasarnya (yang sememangnya, salah), perkara itu memang tersasar dari dimensi dan sisi yang sepatutnya. tapi, manusia memang begitu kah?- sengaja megeksplorasi jalan-jalan yang setahu dari awal tidak sepatutnya di intai.atau...hanya aku yang begitu? -patetik!
memang aku mahu undur dan keluar dari terus terpalit dalam dimensi 'aneh' ini, tapi seakan berat untuk berhenti. aku akui, jengkel dan pesimis dengan diri sendiri kerana tak mampu pergi dari situ. sekarang , sedang terperangkap dalam sisi dimensi 'aneh' itu. dimensi itu seolah-olah menggerakkan aku untuk mencipta angan yang sememangnya dari awal aku maklum, tidak akan pernah bertukar realitas.aku bukan manusia angan. ruang dan waktu ilusi!

February 23, 2010

awak ni tak de perasaan eh?

5 terconteng
'awak ni tak de perasaan eh?' mr. rosli

'erk,entah.tak de rasa pape pun' budak perempuancomot


pukul 3 pagi, budak perempuancomot jalan melenggang bayam sorang2 dari makmal biologi menuju ke kediaman beliau. perjalanan yang kalau guna kaki makan masa 30 minit (kadar biasa) atau 15 minit (kadar luar biasa). Angin pagi sayup2 menyapa daun telinga di sebalik tudung putih. menusuk tulang2 hitam. budak perempuancomot tu berjalan separuh hipnotis panahan bersengkang mata separuh hari di makmal. dan....dia di makmal sorang2 sepanjang malam sehingga jam 3 pagi. bangunan tu merupakan salah satu bangunan paling tua dan lama di dalam kampus. jam 3 pagi! ah, budak perempuancomot tu seolah-olah tidak merasa apa-apa! jam 3 pagi (sila ulang!).

'awak ni tak de perasaan eh?' mr.Rosli

'awak ni gila ke?' monica
sambil monica sengih kuda terkejut. tanda seru jelas di kepala.

'entah. kebas kut.'
'serius, tak rasa pape'
'semua perasaan hilang'.



February 22, 2010

selamat pulang

3 terconteng



USM tidak lagi sunyi sepi.
bunyi2 telah kedengaran
(malas nak hurai bunyi apa)

*
*
*
*
*
selamat pulang ke USM
untuk semua kawan2~
hoho





malam nanti ada test tissue culture









February 20, 2010

ritme

4 terconteng


'indah itu sekejap
seperti kentut'-naziela




February 15, 2010

bosan

3 terconteng


malas.malas.malas.malas.
bukan
bukan malas
tapi
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosanbosanbosanbosanbosanbosanbosanbosan
bosanbosanbosanbosanbosanbosanbosanbosanbosan
bosanbosanbosanbosanbosanbosanbosanbosan
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosan.bosan.
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan
bosan.bosan.bosan.bosan.bosan.bosan



bosan
*
*
*
*
*
*
*
*
bosan
*
*
*
*
*
*
*
bosan
*
*
*
*
*
*
*
bosan
*
*
*
*
*
*
*
*
bosan


bosan!
tahu?
padan muka budak comot
merajuk laa lagi.
nah! akibatnya.



February 13, 2010

agaknya inilah yang ADAM rasa

8 terconteng

'kau dan aku macam langit dan Bumi'
'jauh beza'

'jadi kita tak boleh bersama'

.......'tapi bukan kah langit dan Bumi saling memerlukan?'

'emmm'


budakcomot tinggal sorang2. sape mahu teman? (tak perlu jawab). hohho.rumate balik kampung. makanya, budakcomot (aku) berada dalam situasi yang diberi nama-sunyi.sepi.bosan.kosong. bukan tidak mahu pulang beraya (aku celebrate jugak-makan limau), tapi kerja di makmal butuh aku untuk tidak pulang. rupanya benar-kesunyian boleh membunuh. oh,tidak! aku bukan mahu bunuh diri. tapi aku sedang merasai dan mengalami 'kesunyian yang boleh membunuh itu'. seminggu bercuti di USM tanpa makcik2pakcik2 pembersih tandastanggakoridorlantailifdsb yang tekun lagi gigih, takde bunyi ekzos basmotorkeretalorisampah, dengan cafe pulak tutup (inimemangdugaanbesarbesaran), takde bunyi pintu bilik dumdamdumdam (bukaktutup) takde bunyi awek2 gelak2 segala bagai. takde bunyi derap2 tapak seliparkasutheelsterompah. ini bukan satu pendustaan.bukan pembohongan.bukan penipuan-aku sunyi nak mati.

merajinkan tulang yang berat ini untuk membakar lemak2 yang tersimpan rapi di tasik tadi, aku perhatikan sekeliling. damn sunyi. makanya, tidak berpeluang mencuci mata melihat abang hensemsematnakmati dengan macho nya joggin kat tasik. memang ada mereka2 yang tidak pulang. tidak aku kenal. tapi tidak ramai.

memang USM ni aku yang punya untuk seminggu ni. (gelakecik)

banyak sebenarnya kerja yang perlu di siapkan.banyak tajuk2 subject yang perlu di telaah,di ulangkaji, di ulang baca.tapi itu bukan aku kalau buat kerja awal2. kalau yang buat kerja awal2 tu bukan aku. aku jenis yang suka mendelaykan kerja. memang takde boss sudi ambik aku kerja nanti melainkan beliau (boss lelaki) yang gatal. hoho.

*agaknya, ini lah yang ADAM rasa.*







February 11, 2010

abah

4 terconteng




selamat hari lahir abah!
sayang abah!






February 10, 2010

Don't cut the carbs!

1 terconteng


ini adalah aku (oh, sila jangan percaya)





"fatso!"

na~panas telinga apabila perkataan itu meluncur laju dari bibir kawan-kawan atau lawan-lawan.
diet? ramai yang akan terfikir, solusi untuk masalah rata-rata rakyat Malaysia hari ini (berlebihan berat badan), ialah diet. apabila sebut 'diet' apa yang terlintas di minda kamu?

diet = tak makan nasi


yang tersenarai di atas itu, merupakan jawapan kebanyakan mereka2 yang kurang berpengetahuan tentang amalan diet yang betul. seriusly, aku pun sama waktu dulu-dulu.bila sebut je diet, terlintas tak boleh makan nasi. nasi? nasi tu penting. nasi sumber karbohidrat yang akhirnya akan ditukarkan oleh badan kepada tenaga.logik akal, kalau tak ada tenaga, macam mana mahu buat kerja? nanti mulalah mencari ganti nasi-burger! (oh, tidak!)


kat sini, aku nak kongsi mitos diet: mengurangkan pengambilan karbohidrat merupakan cara terbaik untuk menurunkan berat badan.

so, that's why ramai gadis2 ayu dan comel2 cuba melakukan diet kaya protein dan mengurangi carb (carbohydrate) intake untuk menurunkan berat badan secara drastik (dan fantastik).

tetapi, tahukah anda?

diet yang kaya protein dengan pengambilan daging, keju, dan telur secara bebas dapat meningkatkan risiko serangan jantung? selain itu, dengan meng'ignore' carb (yang no doubt, is needed by our body) dari menu harian boleh menyebabkan emosi terganggu dan merasa mual. kekurangan carb dalam badan juga boleh mendorong perkembangan ketosis iaitu keadaan di mana lemak dalam darah terbentuk dan boleh menjadi punca penyakit batu karang.
carb tidak terikat kepada nasi sahaja ya. seperti yang kamu tahu, roti juga sumber carb yang penting selain ubi kentang. boleh jika mahu substitute nasi dengan roti. roti high fiber lagi bagus.

jadi, kalau mahu kurangkan berat badan, jangan abaikan nasi atau sumber karbohidrat yang lain. tetapi kawal pengambilannya.






psssstt-aku juga dalam proses menurunkan berat badan ke tahap ideal.

February 09, 2010

untuk aku dan kamu

1 terconteng


aku sedih
aku geram
aku gundah
aku walang
aku risau
aku bosan
aku benci
aku sakit hati
aku menyampah
aku jengkel

kamu tak tahu~
ya,memang kamu tak tahu
dan tidak ada siapa yang tahu

tapi


aku ada DIA
DIA sentiasa ada untuk aku dan kamu


bercerita
mengadu
..menangis
pada TUHAN yang SATU
bersyukur kerana aku masih ada rasa 'bertuhan'
ya ALLAH, bantu aku!







February 07, 2010

kau macam kambeng!!

5 terconteng
ini kisah benar! bukan adaptasi dari mana2 dongeng, komik, majalah, drama korea, hindustan, hollywood dsb.


ad00ii! aku laaa kan,memang tengah hangen ngan sorang mamat ni.(jantan tu bukan bernama mamat). apa perasaan kamu kalau, dah la kawan kamu pinjam duit kamu then takmo bayar?
(nilai hutang dirahsiakan) kompem hangen puting beliung taufan marina! yang bab tak bayar tu dah satu halll. yang tu aku boleh sabar lagi.(aku perempuan penyabar,ok).apa barang jantan camtu? huh!

yang ini aku memang gila2 marah (naseb tak gila).mahu tahu kenapa?aku memang susah nak marah2 orang tak tentu pasal tak de hala tuju ni. jantan tu fitnah aku pulak.beliau yang cukup bertuah tu buat cerita kat abah aku, aku hutang dia 180 hengget! (grgrgrggr,gerammm!)


GERAMMMMMM!


alasan takmo bayar laa tuh! bila masa laa pulak aku hutang dia? (huh) kalo takmo bayar, (dendam dengan aku sebab aku tolak cinta beliau) tak perlu laa buat2 cerita yang buat aku marah! kan dah tak stabil hormone aku! dah jadi hulk betina hijau dah dalam bilik!
memang laa kau! naseb tak couple lagi!hoho.

aku tak pernah hutang ngn beliau! tu kompem ungkit pasal topup2 zaman kaduk laa tu! (huh!) aku tak senile lagi laa.tak sampai pon 50 beliau topup kat aku! memang bangsat laa kau!
bengong tak ?

abah aku pulak yang marah aku. berguni2 kena basuhotak. berbakul2 mak membebel. berkilo2 aku tahan malu! mana laa aku tak hangen! eeeeeee ffffff ggggg!

takde ajaran betul laa kau!
bukan kurang ajar!
bangang

gila la kau jantan kerapat!(erk.keparat!) sial betol! siot! suck! nah,amek kau! aku susah gak nak menabur kata2 kesat kasat macam tu. tu baru sikit! (yang lebih2 extreme tu aku takmo dedahkan kat sini). memang bertuah betul.anak jantan sapo laa eh. memang b***.takde hotak cam kambeng!


puas hati aku boleh maki2 beliau dalam nset! (memang aku rasa aku paling kejam time tuh) dua2 takmo kalah! ah, peduli apa aku! kau memang suck!!! takpe jantan! dunia ni adil! tu je aku boleh cakap.

errrr.aku rasa dia takmo bayar tu sebab rasa tercabar. aku dah marah dia hari tu sebab dah banyak kali postpone.kata nak bayar. last2 jadi camni. .haha~padan muka kau!


puas!


puas!walaupun kena marah ngn abah!


February 06, 2010

intensiti dan kapasiti

3 terconteng


boleh tak?
adeiii
boleh tak apanya?
boleh tak nak balik umah?
boleh tak kalau tak mahu siapkan
fyp (final year projek)?
boleh tak?
penat
lelah
letih
bosan!
tapi orang cakap,'student life' is the super-duper- great time to enjoy,,,
penuh warna dan rasa
di kelilingi teman-teman
yang macam-macam
dapat tengok biawak2 buaya berjemur dan berenang2 kangkung kat tasik
boleh bagi ikan ngn kura2 makan roti expire kat tasik
dapat lepak kat gee tomyam
boleh cuci mata kat library (hamzah sendut)
boleh berpeluh kat gym
boleh gaduh2 ngn kawan2,
nanti dah kuar, nak gaduh ngn sape

^0^
hoh
entah
blank!
Tuhan,bantu aku.
ini sirkulasi normal,mungkin.
up and down taking part alternately
menggeliat,,
intensiti dan kapasiti malas bertambah
hoho~




February 04, 2010

hampa.hampagas.hampeh

1 terconteng

before cringing in blanket,i love to answer these~lalallala.



1) Where is your cell phone?

on ma desk


2) Relationship?
blank~


3) Your hair?
straight.no belok2.


4) Work?
kerja kerja kerja oh kerja!


5) Your sisters?
two of them


6) Your favorite thing?
selipar jepun


7) Your dream last night?
none


8) Your favorite drink?
betik juice.wallah~


9) Your dream car?
sonata musim salju


10) Your shoes?
kasut sekolah


11) Your fears?
bein dumbed!


12) What do you want to be in 10 years?
a super-duper-lovely-bini.ngeee~


13) Who did you hang out with last weekend?
nobody wondergirl


14) What are you not good at?
cooking.math-ing.


15) One of your wish list items?
55.(not an item actually) ^-^


16) Where you grew up?
on earth

17) Last thing you did?
gulpin' mineral water


18) What are you wearing?
white t


19) What aren’t you wearing?
topi keledar


20) Your pet?
awang~(he's very gedik!)


21) Your computer?
worm n virus house~


22) Your life?
fun-nice-dull-boring-tiring-jerk etc. related


23) Missing?
lambatnya abeh ini! adeii



24) What are you thinking about right now?
u know what?nak abeskan ini!


25) Your car?
car is mobil is kereta is not bus.



26) Your kitchen?
kitchen is tempat main masak-masak


27) Your favorite color?
black purple white


28) Last time you laughed?
watchin FO(ep 80)
naseb tak terburai.hoho

29) Last time you cried?
adeiii, penat laa jawab


30) Love?
apa lagi ni?



31) So who wants to share their ONEs?? How about?
tak paham laa kehendak soklan ni

32) Last wish?
selamat tidor~






okeh! sekarang tamat sudah.sekian.terima kasih.kepada mereka2 yang rajin atau buat2 rajin, layan laa tagged ni.






 
© 2010 All Rights Reserved. Template design by Lone Rangers