December 21, 2009

mati rasa

di sisi kanan
di sisi kiri
ramai manusia bercacak di tepiku
telinga sentiasa terdengar bunyi
...variasi
ketika mataku pejam pun, bunyi2 itu ada
...variasi
aneh menguasai kepala
kenapa masih vakum? ya. hidup aku vakum dan..vakum.
oh! tolong,aku sedang mencari sesuatu! aku tak rasa aku ini aku.
kerap aku mencium bumi
rebah menyapu tanah. lutut berdarah.ubat sudah di sapu.tidak juga mahu sembuh!
mudahnya mengaku kalah! ku lihat sekeliling, manusia lain laju berlari. aku jatuh dan mahu bangkit. aku berjalan.dan bukkk!
hari ini rebah lagi. dan sejarah ini akan berulang.
setiap sudut aku renung.(mataku tak tajam).sudut duniaku.
aku sedang mati.mati rasa.
..vakum
dan skeptikal mula menyinggah.

*bagaimana esok?oh, mati rasa lagi.

No comments:

 
© 2010 All Rights Reserved. Template design by Lone Rangers