August 24, 2009

dem dem noxious!

..betul laa tu. aku yang memulakan kekalutan itu. semua dari aku. teruk betul reality di pementasan duniawi ni. nyaris2 boleh buat aku gila! serba serbi seolah-olah mentertawakan aku. mengejek aku, sinis. sungguh! benar itu. pabila aku renung, telitikan, belek2 lembaran muka surat lepas kamus hidup aku, di situ tercatat dan tertulis yang aku lah 'culprit' itu. culprit yang mencari nahas dan bahaya yang boleh mengundang fatal yang sememangnya tragis! memang glyphosate sungguh!

seolah2 tertipu! bukan buta sebenarnya tapi aku celik..kehairanan menari2 dalam kepala. dance floor.perlukah aku terus begitu? sedangkan aku tahu komplikasinya.ya, aku tahu. buta barangkali! tidak! aku tak buta. kehairanan lagi...keliru, mungkin!

persoalan ni, memang tanpa noktah. tak da hitam puteh. puas aku cari noktah dan dua warna itu.hitam.putih.putih.hitam.....dan noktah.

pencarian tanpa clu. hanya menggunakan firasat hati yang sekeping ini. yang kekadang luluh dan rapuh.

......pencarian lagi.selongkar dan cari.
luluh dan rapuh, hati itu. hati aku.
tanpa kata dari sana, akan ku mencari dua warna itu dan sebuah noktah. semua untuk aku. bukan dia. bukan kamu..

sebetulnya, dia seperti Mimosa pigra. seperti Eichhornia crassipes. noxious! kamu? aku tak pasti itu.

mungkinkah glyphosate mampu jadi penawar untuk pencarian dua warna itu dan sebuah noktah? itu pun aku tak pasti...

demi kekalutan ini, aku terus dengan pencarian itu.mengembara...



* : ( without cut,without tears
all of sudden, the pain come up.
totally,....

No comments:

 
© 2010 All Rights Reserved. Template design by Lone Rangers