March 16, 2010

walau jauh



baru saja tadi, setelah sekian lamawaktu, kerana facebook aku dapat 'jumpa' balik kawan-kawan zaman sekolah

tenggelam sekejap

sungguh...

tenggelam bersama ingatan-ingatan dulu

mereka jauh. sungguh.aku rindu. rasa mahu bekukan waktu itu.jangan biar lepas.
mereka pernah jadi sebahagian dari aku. masing-masing rasa waktu itu.
benci.geram.sayang.marah.dengki.suka.cinta.kawan.rajuk.rajin.malas.gagal.berjaya.

semua lah.

yang paling berbekas, ponteng kelas.
nakal.
sembunyi dalam loker. ponteng prep.
nakal lagi.
kena rotan.
biasa la tu.dah nakal. mesti kena rotan.

semua dah berubah. dah lain. dia ke Aussie.dia tu ke Indon.dia lagi sorang ke Egypt. dia lain pulak ke Sheffield. jauh.
insyaallah. berjaya.

sungguh. tenggelam.
ada yang dah nikah.tunang. akan nikah.akan tunang. ada baby.akan ada.
dah kerja.belum kerja.sedang belajar. sambung belajar.

kawan, walau apa pun, korang tetap kisah aku. pernah.
banyak mengajar. dewasa.

aku tak lupa.

terima kasih.

walau jauh.








5 comments:

Neko D. 13 said...

sebentar lagi aku juga akan jadi sebahagian daripada dia itu, dia ini dan mereka.

kenang aku dlm hidupmu, kwn :)

*naziela said...

oh tak.
tak akan lupa kamu semua~
kisah kecil kita~

dkama said...

hah nakal lagi... Rotan kang... hehehe PEACE...

pak long said...

salam buat tuan umah..
ni kira boleh nyanyi lagu kenangan mengusik jiwa...klassssss gitu

maiyah said...

sama le x lupa hehe

 
© 2010 All Rights Reserved. Template design by Lone Rangers