January 20, 2010

beruk oh beruk















figura seekor beruk: cool kan?.(jangan tiru aksi beliau)


belek2 suratkhabar dua tiga hari ni, hangat dengan isu kempen merokok negara gagal. dari hemat aku (ecece), memang gagal pun. mana tidaknya, rokok senang nak dapat kat kedai2. harga murah pulak tu.patut naikkan harga. budak2 bawah umur pun terjebak sama. adoiii,apa laa nak jadi. mak bapak pun bukan banteras habis2an anak diorang hisap rokok ( ada contoh kat umah depan mata ha.)

macam2 hal la kan. kesan merokok ni, long-term. bahaya tahu?
kenapa bahaya? banyak kalau aku nak type kat sini. kompem kamu2 sedia maklum. tapi yang aku nak highlight kat sini, bahaya kat orang sekeliling.tahu?
tengok laa aku ni, sihat wal afiat. (maaf, bukan niat untuk kembang2).abah kat umah non-smoker. umur beliau sudah mencecah 45 tahun ni, tapi alhamdulillah, beliau sihat dan bebas dari sebarang penyakit.gigi beliau pun putih berseri2.hehe. (sayang abah!)




ini pesanan dari tuan punya blog:
kepada siapa2 yang sedang mencari atau sedang menyekodeng lelaki untuk dijadikan suami, sila cari yang tak merokok,muka tak hensem pun takpe.hehehe.janji bakal anak kamu2 dan kamu2 sihat.

3 comments:

Pakcu said...

betul3...sokong sgt =D

maiyah said...

kalo dah merokok ni mmg ssh le nk berenti, tgk je hrga mahal gak skrg ni.. tapi lagi kaya tauke rokok

SyaffeQ said...

beruk tu curik rokok sape ea..ke upah pnjt pokok?ha ha ha

 
© 2010 All Rights Reserved. Template design by Lone Rangers