January 29, 2010

menghukum; karakter yang relatif normal



aku suka kamu seperti itik menyukai air,boleh? ah, persetankan itu.suka? ( mahu sedih lagi?mahu benam kepala dalam mangkuk tandas lagi? mahu bungkus 2 hari dalam selimut?mahu bengkak2 mata lagi?mahu??)

memang gila!

adakah kerana aku perempuan? senang berperasaan begitu?kerana aku perempuan, makanya air mata itu milik aku?
(demit)
ini memang peribadi.tapi ah, kamu boleh baca. dan aku tak rasa ini terlalu peribadi sehingga melibatkan perkara dalam baju. aku bukan artis untuk di diperbesar2kan cerita satu malaysia.aku bukan artis, bukan jugak politician or related dengan mereka2 untuk disoh-seh2. makanya, aku tak kesah kalau aku tuliskan seperca ceritera hidup aku. asalkan masih ada batas lingkaran had. lagipun, bukan ada manusia mahu ambil tahu setiap inci ruang hidup aku. jadi, sekali lagi, aku tak kesah.dan (adei, banyak pulak pesanan) ini blog aku, so dengan rasa bebasnya untuk menulis (menaip) apa2 tentang aku. dan (ada lagi?.ok2 yang ni last) aku tak berminat untuk memasukkan cerita manusia lain dalam ruang virtual ini (aku bukan badan-sibuk) (kalau ada, mungkin tanpa sengaja dan betul2 tak ada cerita pasal aku untuk di taip.)

sounds fishy??
ahah!
kamu boleh kata aku self-centered.kamu boleh kata aku tak up-to-date. kamu boleh kata aku membosankan.sila! katakan apa saja!

kamu berhak! baca dan hukum.baca dan tafsir.

aku sedikit kecewa dengan (pesimis) manusia yang suka menghukum tanpa mengambil tahu atau memeriksa terlebih dahulu. dan satu keharusan-mengkategorikan manusia. adakah itu sifat azali manusia? fitrah? sungguh ka-si-han. ...tetapi aku tak rasa itu satu jenayah alam manusia kerana itu satu karakter yang relatif normal.




2 comments:

maiyah said...

rilex ye.. manusia mmg suka mngkritik.. bykkan bersabar

Neko D. 13 said...

i like this~

 
© 2010 All Rights Reserved. Template design by Lone Rangers