November 03, 2009

si misi Aini

from the bottom of my heart, i want to thanx my old best buddies for the memories. let the memories remain. *a big smile* and *drops of tears*

[suddenly, chanel telah ditukar]

tiba-tiba otak versi memoriku, terstimulate dengan sebuah memori. memori lapuk aku kira. peristiwa-peristiwa indah, pahit, manis,masam, masin itu berlangsung kira-kira bertahun2 yg lampau.
sudah berhabuk, lampau, silam, lapuk, berkulat.
perkataan itu aku gunakan untuk mendescribekan kelamaan dan kelampauan memori2 itu.

masih tergambar lagi di kotak benak ku, seorang kawan istimewa. lala.masa itu kami yang hingusan ini berada di darjah dua. sering di usik oleh kawan2ku yang lain apabila ada kakak-kakak misi datang untuk membuat pemeriksaan gigi.
lala sangat cuak berhadapan dengan kakak-kakak yang berbaju puteh itu. aini.merangkap kawan yang selalu menyakat si lala.
bercerita tentang modus operandi si misi aini. dia menutup mulutnya dengan tangan dan sebelah lagi tangan beraksi seolah-olah menjolok-jolok mulut lala. tangan yang lagi satu seperti mask yang dipakai oleh misi-misi. lala ni pulak, takutnya bukan kepalang.

*tersenyum aku sendiri*
aku pun tak terkecuali cuak.[ngee].
budak aini tu pun saja menyakat lala.padahal dia pun same je dengan kiteorang. [hampeh tul]

setelah sekian lama terpisah oleh jarak dan waktu, aku berkesempatan berjumpe si 'misi' aini. sudah besar kami sekarang.


lala.

*sigh*
lala masih ingat tak kat aku?lala, kawan istimewa.
lala tidak lama di sekolah kami. penghujung darjah dua,beliau meninggalkan kami.
informasi terkini yang aku dapat dari seorang kawan lama aku merangkap sepupu lala a.k.a kak ngah, lala dah tak larat nak melangkah. beliau berkerusi roda.
saat aku membaca baris-baris ayat yang di tulis kawan aku itu, luluh hati. tersentak.

takdir itu amat perit buat lala. tapi aku yakin, lala redha. dia yang tanpa dosa, aku harap sentiasa gembira. amiin.

itu satu memori. banyak lagi yang indah-indah. biar aku simpan kemas dalam benakku.





*notakakitangan: kau ada dalam kisah kecilku. aku ada dalam kisah kecilmu

No comments:

 
© 2010 All Rights Reserved. Template design by Lone Rangers